دلنوشته هاي من براي دخترم

شروع هفته سی و دو

1389/11/24 12:00
نویسنده : مامان آرزو
93 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیزم

احتمالا اکنون وزن کودک شما حدود 1800 گرم و طول او هم حدود 43.2 سانتی متر است و بیشتر فضای رحم شما را به خودش اختصاص داده است. ناخنهای انگشتان پاهای او درآمده اند و ناخنهای انگشتان دستهای او هم رشد کرده اند. برخی از کودکان در این مرحله موی واقعی هم درآورده اند در حالی که برخی دیگر تنها موهای نرمی شبیه به کرک هلو دارند.

در حال حاضر حجم خون شما (پلاسمای خون و گلبولهای قرمز آن) حدود 40 تا 50 درصد بیشتر از زمانی شده است که حامله نبودید. این تغییر برای آن است که نیازهای شما و کودکتان تامین شود. همچنین این خون اضافی خونریزی هنگام زایمان را هم جبران خواهد کرد. وزن شما به میزان نیم کیلوگرم در هفته در حال افزایش است که نیمی از این افزایش وزن متعلق به کودک شما می باشد. با نزدیک شدن رحم به دیافراگم و فشار آوردن به آن و افزایش فشار بر روی شکم ممکن است بیشتر از قبل دچار سوزش معده شوید یا گاهی اوقات احساس تنگی نفس کنید. برای رفع مشکل تنگی نفس غذای خود را در حجم کمتر و دفعات بیشتر (به جای سه بار در روز) میل کنید و هنگام خوابیدن پای خود را بالاتر از بدن قرار دهید. خوردن حجم کمتری از غذا به رفع سوزش معده نیز کمک می کند.

 

عزیز دل مامان یه گزارش کامل از وضع جسمیم بهت می دم :

من حالم خوبه نمی دونم تا کی ولی فعلا عالیم با تجربه ها می گن الان وقت ورم کردن دست  و پا و صورته ولی من هنوز ندارم شاید بعدا داشته باشم نمی دونم . ولی مامانم می گه ما به صورت ژنتیکی تو بارداری ورم نمی کنیم  تا حالا که هر چی گفته درست بوده خدا کنه این هم راست باشه چون فکر کن دیگه کفش پای آدم نمی ره . همکارای باردار با دمپایی میان سر کار . نمی تونن کفش پاشون کنن.

ظاهرم خوبه  صورتم لکه لکه نشده بینیم بزرگ نشده خیلی هم زشت نشدم . این بر عکس علائم دختر داشتنه . می گن هر کی دختر تو شکمشه چاق می شه لکه می شه و بینیش کوفته ای می شه خیلی هم زشت می شه قدیمیها می گن دختر حسوده خشگلی مادر رو می گیره برای خودش . ولی تو خودت خشگلی و به من احتیاجی نداری مگه نه ؟ برای اینه که منو زشت نکردی .

شکمم بر خلاف دیگران در این مرحله از بارداری خیلی بزرگ نشده . خیالم راحته که تو وزنت خوبه این یعنی تو وزن و حجم گرفتی تا شکم من , چون کسایی رو دیدم که شکم خیلی بزرگ دارن ولی بچه هاشون موقع به دنیا اومدن به دو کیلو هم نمی رسن.

خورد و خوراکم هیچ وقت به مشکل بر نخورد چون نه تهوع داشتم و نه ویار بد . فقط الان که رشد کردی دو سه روزه حالت بدی دارم انگار تو همه فضای شکمم رو گرفته باشی کم اشتها شدم و با خوردن دو سه لقمه به آروغ و تهوع می افتم نمی تونم چیزی بخورم

اشکال نداره عزیزم می شه تحملش کرد . خدا کنه تو مشکل نداشته باشی  من چیزیم نمی شه . به این خاطر مکمل هاتو حتما می خورم که تو کم نیاری .

راه رفتنم مشکلی نداره گاهی اوقات تعادل ندارم ولی در کل راحت حرکت می کنم.

خوابم خوبه ولی اگه رو زمین بخوابم یا سرم پایین قرار بگیره احساس خفگی بهم دست می ده یک ثانیه وقفه تنفسی اتفاق می افته که یا بیدارم می کنه یا به گفته باباییت شروع می کنم به ناله کردن .

در کل حالم از بارداریی که دیدم و شنیدم خیلی بهتره و حتی یک روز هم استعلاجی نگرفتم و یک بار هم به جز چکاپ های ماهیانه م دکتر نرفتم . اینا همه از خوبی توست عزیزم و البته از دلسوزی بابات و توجهاتش . از هر دوتون ممنونم.

آزمایش خونی که آخرین بار دکترم نوشت رو رفتم تو دو روز انجام دادم . پایان هفت ماهگی یه آزمایش کامل ادرار و خون لازمه و تا جایی که متوجه شدم برای فهمیدن عفونت ادراری و البته دیابت و مسمومیت بارداریه . یه بار ناشتا خون می گیرن و یه بار هم  دو ساعت بعد از صبحانه. خدا کنه خوب باشن خیلی نگرانم چون دفعه پیش که تو چهار ماهگی آزمایش قند یک ساعته انجام دادم یک کم مقدار  قند بعد از گلوکزم بالا بود باید ١۴٠ می بود ١۵٠ بود . ولی قند ناشتام نرمال بود . خدا خدا می کنم که این بار مشکل نداشته باشم چون هم عفونت ادراری مضره و روی هوش بچه مخصوصا تاثیر منفی داره و هم قند بالا وزن بچه رو شدید بالا می بره مثلا در حد ۴ یا ۵ کیلو و هم روی مغزش تاثیر منفی داره .

خدایا کمکمون کن که مشکلی نباشه . الهی آمین.

جوابش دوشنبه آماده می شه .

حالا هفت هفته مونده که بیای. منتظرتم.بی صبرانه . بوس بوس بوس.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان و بابا
21 مرداد 93 16:00
سلام من حديث هستم دختر چهار ماهه ني ني خوشگلي و شيطون بلا.... من تازه وبلاگ باز كردم به من سر بزنيد منتظرتونم هاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا